יהורם גאון

מדליקים את האור בפריז

מופע רב משתתפים בבית הכנסת המרכזי בפריז
13.12.2015

שתף

ב-9 בינואר 2015, טרוריסט מוסלמי פרץ ל"היפר כשר", אחד מהסניפים של רשת מרכולים למכירת מוצרי מזון כשרים בבעלות יהודית, ברובע ה-12 בפריז בירת צרפת. המחבל תפס בני ערובה מקרב לקוחות המרכול ועובדיו. לאחר מספר שעות מצור על המרכול פרצו אליו שוטרים מיחידת לוחמה בטרור וירו למוות במחבל. בפיגוע נרצחו ארבעה מבני הערובה.

כ-11 חודשים מאוחר יותר ב-13 בדצמבר 2015, נערך בבית הכנסת הגדול שבפריז, אירוע הדלקת נר חנוכה מיוחד לזכרם של הנספים בפיגוע הטרור במרכול.

את האירוע הנחה גאון ובו אף שר מספר שירים אותם הקדיש לנספים, בנוסף אליו באירוע השתתף גם תלמידו של גאון מהתוכנית "בית ספר למוסיקה" עוזיה צדוק, הזמר אוהד מושקוביץ, והזמר הצרפתי וכוכב אקס פקטור אמיר חדד.

מטרת האירוע היא מפגן אחדות בין כלל יהודי אירופה – דתיים וחילוניים כאחד. במהלך הערב התקיים טקס הדלקת נר חנוכה בבית הכנסת בהשתתפות רבה הראשי של צרפת ונשיא ה'קונסיסטואר'ג'ואל מרגי.

כותרים נוספים

משולחנו של גאון

3 15יהורם גאון – Yehoram Gaonפורסם על ידי ‏‎Yehoram Gaon‎‏  · 25 במרץ ב-12:51  · מודה שבתור אחד ,שמעולם לא שמר את דעותיו לעצמו, כולל דעותיו הפוליטיות, אני מתחיל

משולחנו של גאון

 1-חשבון נפש  בשלושה פרקים

בתחילה חשבתי  להביא רק  קטעי ספרות  יפים,  לכבוד  יום  הכיפורים  הקרב ובא, דברים  שעניינם חשבון נפש, היָאִים  לעשרת ימי התשובה בהם אנו שרויים עכשיו,וכששמעתי את 

יהורם גאון

האתר הרשמי

Other languages