גאון ברדיו 26/10/2018

גאון ברדיו - גלי צה"ל
קונספירציה עצרת זיכרון לרבין הטיפה שבת בחירות מוניציפליות

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

קונספירציה

לעניין  הסערה החדשה, בא  לצעוק, ולהבדיל,,, ובמחילה,,,מביאליק,,,בא לי לצעוק את  השורה הראשונה בשירו "על השחיטה", "שמים בקשו רחמים עלי"

עלי,,,  על כולנו,,, שכולנו  תחת חשרת עננים מתמדת  בה: "עוד זה מדבר וזה בא" שאין לך  יום שאין אנו מטולטלים בו כאילו היינו מטוטלת של  אורלוגין ישן.

השבוע פורסמה דבר קונספירציה, משמע  מזימה…קנוניה… שבין חבר כנסת לשעבר לָנשיא , כדי להדיח את  ראש הממשלה, אם זה נכון זה נורא ואיום, אם זה פרי דמיון זו  קונספירציה הפוכה,,, וזה יותר מאיום,  

מה  יאמר  קורא העיתון  הדבוק לְחדשות  הערב בטלוויזיה,

"אוי לי מיצרי , ואוי  לי מיוצרי", בשתי האפשרויות  אני יוצא מסכן ומבולבל , מישהו  יודע מה האמת???

כדי שנדע  בעד מי אנחנו???

ויש עוד  מעט בחירות , אלוהים ישמור, מה שמחכה לנו.

עצרת זכרון לרבין

עוד מעט  תהיה עצרת  זיכרון ליצחק  רבין, ומאחר שמעט זמן קודם, כבר היו  טקסי זכרון בהר הרצל ובכנסת, שם שמענו את  הקולות וראינו את המתח העצור, קל לשער איך  תראה העצרת בכיכר .

ואפילו  שיביאו אליה רבנים , או  נבחרי ימין , מתחת לפני השטח  האש תבער שם,,, וזו תהיה בסך הכול עוד  מליאה סוערת, רק שבִמקום בכנסת, יהיה זה בכיכר  רבין , המקום בו נרצח ראש הממשלה.

ושוב יטיחו  אלה באלה את  כל הטענות, המוטחות  מזה עשרים ושלוש שנים, ורק זכרו של  רבין לא יהיה שם בכיכר. 

הייתי  מרותק לדבריה הקשים, של  נועה נכדתו של רבין, בהר הרצל, והפלגתי משם וממנה, לימים  רחוקים,,, אחרים,,, מלאי תקווה והערצה לַסבא של נועה , האיש המופלא  יצחק רבין, זכרונו לברכה, אני זוכר שהוזמנתי על ידו לשיר בָטקס בו קיבל  פרס נובל, ושרתי שם לכבודו ,בהתרגשות רוטטת, את המילים שכתבה לאירוע תלמה אליגון, 

שרתי לו בהערצה  אדירה, והאמנתי באמונתו , שסחפה אז  רבים, שרתי לכבודו:"שלום יבוא עלינו ועל טפינו, 

נקבל  פניו, סוכת  שלום נפרשת , ימי סליחה וחסד, הוא יבוא עכשיו הוא  יבוא עכשיו.

הוא קרב  חלום לבן, ששנים אותו חלמנו, הוא קרב,,, כי בא  הזמן, 

ודמעות שלא יבשו עדיין, לאורו ינצנצו אלפי קשתות  שבשמים,

הוא יצמח  השלום , מדם  האדמה, 

יעלה מים גדול , של כעס ואימה.

שרתי לו אז בכל  הקול, והלב, התרגשתי מן  המעמד אותו זיכה אותי , בעיקר   מן השלום שלפתחנו, בו האמנתי אז  בכל מאודי. כמוהו וכמו רבים אחרים.

בימים  ההם הייתה מחלוקת  בעם, בין המאמינים בתהליך השלום, ובין  אלה שראו בַתהליך אסון, ואני הייתי בין  המאמינים בַאיש, בתהליך, בדרך, ברצון , ביושרה האישית   שלו , וכן,,, שיש אפשרות שיהיה בשלום.

הייתה מחלוקת, נוראה   היו ויכוחים איומים, היו  הפגנות סוערות, מבהילות, הייתי  בֶארוע בו הקיפו את רבין במעגל של  שומרי ראש, כי הקהל המשולהב רצה להתפרץ לבמה, וכנראה  להרביץ לנואם, עד כדי כך היה זה נורא. הייתי שם ראיתי  את זאת במו עיני, חרדתי לשלומו.

איש  מבין המפגינים, החולקים , והמתנגדים לא  שער בחלומותיו המסויטים, שהנורא מכל יקרה  ובן עוולה יהודי, ירצח מנהיג נבחר בארץ ישראל, 

אף אחד  לא שער , אף אחד  לא האמין שזה יקרה  ,שזה אפשרי,,, 

באף  מחנה לא שערו את  הזועה הזאת, לא בָמחנה  שראה במהלכו של רבין אסון,  ולא במחנה שראו בו קשת בענן , 

שהרי  אם היו חוזים   אחד למליון את העתיד לקרות,  כל עיריית תל אביב הייתה סטרילית, ומוקפת  בצבא, אם היו חושבים שיש אפשרות בכלל שזה יקרה,  אולי לא הייתה עצרת בכלל, אולי אפילו רבין היה משתכנע  ולובש שכפ'ץ!!!

אולי היו אז מצלמים  את דבריו ומעבירים להמונים  דרך מסך, לו רק ידעו לו רק שיערו  שזוועה כזאת יכולה לקרות.

אבל איש לא שער  את החורבן הנורא הזה. היו  ויכוחים נוראים היו תמונות נוראות  היו בטויים אלימים אבל שוב איש לא האמין  שרצח מתועב שכזה יכול לקרות.

ובלי להכנס  לזרמים ותת זרמים ,  ומי אמר מה , למי , ומתי , ההסטוריה  צמצמה כבר את הסיפור ,בכמה משפטים ,לראשי  פרקים ואפילו בתמונות,  

סיפור שיש לנו בו, מרפסת,  נואמים , ארון מתים , תמונות  עם כפיה וקהל משולהב, שהובילו לטראגדיה נוראה.  של רצח ראש ממשלה מה שהביא לבחירתו של ראש ממשלה מן  המחנה שהתנגד למהלך, 

וכך  יצא שמתנגדי התהליך, מתוכם יצא רוצח מתועב, תפשו את  המקום במנהיגות, במקומו של הנרצח.

וכך לשיטת  המחנה המאמין, נרצח תהליך  השלום…

ואני חושב  מי יודע ,,,מי יכול  לדעת, מי יכול לנבא   את האמת האמיתית,

לי קשה להאמין  שהרוצח עצר את תהליך השלום,  אחרי כל כך הרבה שנים של נסיונות  פיוס , בכל קומבינציה נבחרת משלנו מימין משמאל ומממרכז   אני נוטה להאמין שהצד הערבי שבסכסוך ,הוא זה שלא לא נתן, ולא נותן לתהליך  לחיות ,  

אבל  רצח היה ,  והוא רוצח אותנו, את  כולנו , משנה לשנה יותר, אם  כוונתו של הרוצח הייתה לחלק את  הממלכה , בזה אולי צלחה לו דרכו  ,

ואנחנו הולכים  ומתרחקים האחד מן  השני, ובסוף באמת תהיינה שתי מדינות , "שתי מדינות לשני עמים" עם  אחד שהתנגד לתהליך שלום , ומתוכו יצא רוצח, ועם אחר שהאמין בתהליך  ומאמין שהרוצח מנע את המשכו , 

ומשנה לשנה במקום  שנייחד את היום הזה לאיש המיוחד , לדמותו , לַשליחות  שנטל על עצמו, באומץ ובנחישות של מנהיג ללא חת,

 בעיקר  לסכנה הנוראה הרובצת לפיתחם של   מאבקים פוליטים היוצאים מכל פרופורציה הגיונית, למה הם יכולים לגרום, ובעיקר לאיוולת  הזו בה מתעסקים בֵסכסוכים פנימיים עת הסובב בוער לנו באש נוראה מכל כוון אפשרי.

לֵזה  צריך להקדיש את  העצרת , לא למי ינאם  ומאיזה מפלגה, את מי זה מעניין בכלל,  ואיפה רבין ' בתמונה המכוערת הזאת. 

לא  יודע  אולי אני טועה ,  אולי הימין מרגיש  שמאשימים אותו מדי באיוולתו ונבלותו  של אחד מוסת על ידי סביבה קרובה ורעת לב,  

אבל  נראה לי  שגדשה סאה  ובאה עת לְמנהיגות  מלכדת, כן למנהיגות שמייצגת  עם שלם על הימין והשמאל שבו, 

מנהיגות שיכולה להרשות  לעצמה, להיות נדיבה ולהביע בפני המשפחה  הדואבת הזועקת בצדק, את כאבה הנורא , כל  שנה ובכל עצרת,

לבוא  ולומר להם  פעם אחת בקול ברור,  אנחנו מצטערים שזה קרה, אנחנו  דואבים את כאבכם משפחת רבין, אנחנו  מצטערים שהויכוח הנורא שהיה ביננו ועודו קיים, רצח את אביכם.  

לומר להם שֶיעָשה הכל מעתה ואילך, שהזֶכר  של האיש ומה שיוותר מזיכרו, לא יהיו רק ויכוח  של שיטנת עד,,, אלא תמרור אזהרה, לַדורות הבאים שצריך מאוד  להיות זהיר, בכבודו של מתנגד. אין בצעד מופלא שכזה שום הודאה בשותפות לרצח , אלא  חיפוש דרך אמיץ בגישורו של שסע גדול אשר בעם, ולא חשוב מה יגידו ,בבייס , תמיד יגידו… ואלה שיגידו בטלים  בשישים למול מאות האלפים ,ויותר, שיאמרו הלל, לְצעד שכזה בו מתגלים גדלות וגובה אנושי ומוסרי בדרגתם של  נביאים . 

אני מאמין  שהמנהיג הראשון  שיעשה זאת יירשם בהסטוריה היהודית לדורות  באותיות זוהרות של כבוד והדרה כאיש שהביא סוף סוף לתחילתו של שלום  לארץ בינה לעצמה , שזה חשוב מבינה לאויביה.

שנים ,אחר  כך בחר בי רבין שוב  לנסוע עימו לוושינגטון  לחתימת ההסכם עם ירדן, יום  קודם העברתי לו שיר , שהיה בטוי לרחשי  ליבי, שם היה כתוב "מפני הסערה אל תירא, ומן  הרוח הקרה אל תירא, כפות תמרים יהיו לך סוכה, ברושים  זקופי קומה, יהיו חומה בצורה, רק אל תירא רק אל תירא כי בצלמו ובדמותו  אותך ברא,

באמצע  הטיסה הוא  יצא מקדמת המטוס  עד לסופו ששם ישבתי, ואז אמר לי "תודה לך על  השיר, ואני באמת לא ירא" .את זה אני רוצה לזכור  ביום הזכרון לרבין.

הטיפה

תשמעו  איזה קטע  יפה ששלחה לי  שוש אלנקווה שכולם קוראים לה ה"אדמור'ית"

לא יודע  מה מקור הקטע,  אבל הוא מקסים ביופיו. 

וככה אומר  הכתוב:

״כשטיפת גשם נופלת מהשמיים: אם היא נתפסת בְידיים נקיות, היא טהורה מספיק לשתיה.  

אם היא נופלת לביוב, ערכה נופל עד כדי כך שלא אוכל להשתמש בה אפילו לרחיצת כפות רגליי.  

אם היא תיפול על משטח לוהט היא תתאדה.  

אם היא תיפול על עלה כותרת של פרח הלוטוס' היא תִזהָר כמו פנינה, 

ולבסוף, אם היא תיפול על צְדפה היא תהפוך לפנינה.

הטיפה נשארת אותה טיפה,,, אבל קיומה וערכה תלויים במה שהיא מחוברת אליו.״

הְיו תמיד מחוברים לָאנשים בעלי לב טוב.  הקיום שלכם יִיטָב ועֶרככם יעלה.

שבת

השבוע  ראיתי באינטרט הזמנה  לשבת עולמית , ולא כל כך  הבנתי במה מדובר והיה כתוב שם: בואו לקחת חלק בַמיזם המדהים שבת עולמית המתקיים בכל שנה! למעלה מחמש מאות אירועים יתקיימו ברחבי ישראל בתאריכים עשרים  ושש עשרים ושבע לחודש זה.

ביקשתי לדבר  עם המארגנים,וזה מה שסיפרו לי‏‏‏

שהשבת הקרובה היא שבת מיוחדת במינה "שבת עולמית"בה יחוגו מיליון יהודים  באלף חמש מאות ושלוש ערים, ובמאה ואחת מדינות, מסביב לגלובוס. במסגרת האירוע יתקיימו אירועים שונים מהקהילה היהודית הקטנה שבניוזלינד דרך שנחאי, יפן, ניו יורק, אמסטרדם, פריז, רומא ועד לשני היהודים בפקיסטן שדרך מארגני השבת העולמית הסכימו להפגש  האחד עם השני אחרי שנים של נתק.. 

השבת העולמית מזמינה כל אדם לקחת לעצמו פעם בשנה עשרים וארבע  שעות של ניתוק ממירוץ החיים, מהדיגיטל, מהסמארטפון, מהרעש כדי להתחבר יחד לָמשפחה, לָקהילה' באמצעות אירועים משותפים של קידוש, הבדלה, סעודות המוניות ברחובות העיר. להתנתק כדי להתחבר 

היוזמה החלה בשנת אלפיים ושלוש עשרה, בדרום אפריקה. אדם מהקהילה היהודית בָמקום שאל את רב הקהילה, הרב ד"ר זאב גולדשטיין מה יקרה אם כל היהודים בעולם ישמרו שבת אחת. 

במקום לענות לו תשובה פילוסופית, החליט הרב לנסות ולראות אם ניתן קודם לקבץ את כל היהודים במדינה שלו כדי לשמור את השבת יחד. מהר מאד תפסה ההזמנה שלו תאוצה והצטרפו אליה עשרות אלפים שהסכימו לחוות בפעם הראשונה שבת כהלכתה, וזו הייתה עבורם חוויה בלתי נשכחת.

בישראל, יתקיימו חמש מאות  אירועים. סעודות שבת המוניות, שיתקיימו ברחובות העיר, וכל הרוצה להגיע מוזמן להצטרף לסעודה או קבלת השבת הסמוכים אל ביתו. 

גם אם אתם לא הולכים לשום מקום, אלא סתם נשארים בבית, תעשו טובה לעצמכם, כדי  לחוג עם עוד מיליון איש, את האפשרות לכבות את הסלולרי ולהסתכל למי שקרוב אליכם בעיניים, ולומר לו שלום עליך, "שבת שלום"

בחירות מוניציפליות

בירושלים  של ילדותי היו  באולם ימק'א תחרויות  של שרירנים, הם היו עולים לבמה  איש איש בתורו, משוח בשמן, להבלטת והברקת שריריו, הם  היו מְאמצים שרירים למול הקהל הנלהב ,שרירי יד שרירי גב , בטן ורגל , והקהל  היה בוחר בָסוף את מר ירושלים, הרקולס של עיר הקודש,  

כל המופע  היה מלֻווה  בקריאות רמות, חלקן  מעודדות , חלקן מעליבות, הכל  בהתאם לנפח השרירים, הכי מעליב  היה כשהיו צועקים למתמודד "חבל על השמן", זאת  אומרת הוא כל כך עלוב שחבל אפילו על השמן , שהוא מרח בו את עצמו, ואת שריריו  המצומקים.

זה  הזכרונות ,,, עכשיו  לָיום יום ,,, אתה לא יכול  לנסוע היום ברחובה של עיר , בלי ששלטי חוצות  עם תמונות של פרצופים לא מוכרים , יקדמו את פניך  בכל כביש ומבנה .

אתה רואה אנשים לא מוכרים בכלל, כשמתחת להם  כתוב משהו כמו: שלמה ציטרונוביץ אחד ויחיד, אברם חנוכה ראש  טוב, אליהו זיגדון, יביא את השנוי, 

אברהם  גי'גה-שווילי, ביצועיסט, בא  בטוב, (לאן ולמי הוא בא בטוב?,,,)

מי הם האנשים האלה,? מי זה  האיש הזה שמכסים בתמונתו  בניין רב קומות, ואיך ולמה דווקא הוא יביא  את השנוי???

זה מעליב, לא? שיש מי שחושב  שנראה תמונה של מישהו לא מוכר , ומתחת  יהיה כתוב "אחד משלנו", או "ינקה את העיר",(ממי בעצם?),,,הוא הרי לא מתכוון לכבישים… 

מעליב  לחשוב שנראה  את התמונה בלי  האגדה ,,, ונרוץ  ונבחר בו ,בזכות הפרצוף  או הסיסמא. 

ואתה שואל את  עצמך עד כדי כך מזלזלים בבוחר  העירוני,  

וככה אתה נוסע  ונוסע רואה אנשים , שלא  שמעת עליהם מעולם , ולומד מן  השלט הענק שהם "ראש חדש", ו"איש חזק" ו"שיש איתו,,, עם  מי לדבר" ושהוא "אומר ועושה" ואני רואה בעיני רוחי את הישיבה  היצירתית בָמשרד לפרסום , שגבה הון מן המועמד (או מן האנשים שמימנו  אותו) ואני מדמיין איך מישהו שם מציע לאיש אפור כמו הלילה , סיסמא "בא  בטוב" וכולם מסביב צועקים "יש" וגדול, והמועמד הנדהם… מביט בהם ומתחיל להאמין  שהוא באמת בא בטוב.. ושהסיסמא הזאת של הרעיונאי המוכשר באמת , תביא אותו ללשכת ראש העיר.

יש  כאלה  שמצטלמים  בסרט, ולפי  הנחיות במאי  מספרים לנו מה העיר  צריכה, וזה כל כך חובבני  ונורא , שאתה מחליט , אחרי סרט  שכזה שהדבר האחרון שהעיר צריכה , זה את  האיש הלא מוכר הזה, שלא יודע לדבר.

 יש גם  אס אם אסים  האומרים "סומכים עליך  שביום שלישי הקרוב תבחר ב,,, וכאן בא שם,  נו באמת,,, וכמה שחיכיתי למסרון הזה , שיעזור לי להחליט.

בין שלושים , לשלושים וחמישה אחוזים  מכלל מצביעים של עיר ,בוחרים בָבחירות העירוניות, ובדרך  כלל בוחרים במי שכבר יושב שם , כי מכירים אותו ויודעים  לְמה הוא מסוגל,  

"ראש חדש"  ש"בא בטוב" ש -"רק איתו  מנצחים" עושה טוב , רק למשרד  הפרסום שמתעשר מזה,

בציבור זה לא  משכנע אף אחד ,  ולכן חבל על כל כך  הרבה כסף שנשפך סתם , כסף  שיכול היה להקים עוד בית ספר למשל.

זו בסך  הכל, תכנית  כוכב נולד של  אנשים לא מוכרים,  

אבל  בכוכב נולד  לפחות אתה שומע  שיר ויכול להחליט  אם אהבת או לא , כאן  אתה לא שומע כלום, ואתה מתבקש לפי  פרצוף וסיסמא להחליט, וזה עלבון לאינטיליגנציה.

ולמה  פתחתי בתחרויות שרירים  בירושלים כי בא לי לצעוק  לשלטי החוצות כולם "חבל על השמן"  יותר נכון חבל הכסף.

אז מה כן ?אתם  שואלים ? חוגי בית, הרבה בתים , כל  הבתים… הסברים, מצע מפורט , רעיונות חדשים , רשתות  חברתיות, לעבור מבית לבית כן מבית לבית,,,, ולנסות לשכנע שאתה  ראוי, אין קפיצת דרך בענינים האלה,   

אבל  השלטים האלה  עם הסיסמא של  משרד הפרסום , עושה להם לרוצים להיבחר את  ההיפך, כי אתה חושב לעצמך, כמה כסף הוא מבזבז לפני שהוא נבחר, מה יהיה איתו  אם חלילה יבחר.  

מדרש שיר של עובדיה חממה

פרשת השבוע  פרשת וארא

והיא נפתחת בסיפור ביקור שלושה מלאכים בבית אברהם. 

המבשרים לו כי עתיד להיוולד לו בקרוב בן. שרה, ששומעת את הדברים, צוחקת, וה' שואל את אברהם: "למה זה צחקה שרה… הייפלא מה' דבר?!".

מדרשיר  של עובדיה חממה מדבר  היום על הבחירה בשם יצחק: שמקפלת בתוכה לא רק גישה חיובית לחיים יפים יותר, אלא גם את הנסיון לפענח את  הסוד הצפון בָתלאות של דברי הימים, 

מדרשיר השבוע רוצה לומר שכל מה שקורה הוא מבחן אמונה אחד גדול, שיתברר בסופו של סיפור שאפילו שהחל רע  הוא מכוון לטוב. לא רק לטובתנו אנו, אלא לטובת העולם כולו.

בסופו של יום ,עונה, תקופה  מאה , נצחק על הכל. על העולם הזה ועל הבליו, ולעת בלותינו תבוא לנו עדנה,

על הכל נצחק

נבין את הדרך, היה בה הכרח

על הכל נצחק

כאברהם ושרה לפני המלאך

על הכל נצחק

על נסיון עקידה,שלא נדע…

על הכל נצחק

ואחרי בלותנו תגיע עדנה

אז ימלא שחוק פינו ולשוננו רינה

ביום ההוא נהיה  כחולמים

וברינה נקצור את דמעתם של הזורעים…

כותרים נוספים

מופעים

זאפה חיפה – 21/07/20

במופע "שלום לך ארץ נהדרת" להיטים גדולים מכל הזמנים להזמנת כרטיסים

יהורם גאון

האתר הרשמי