אומרים שהכל התחיל ב"אלאקסה" כשהחמאס יצא להגן על ירושלים. בגלל אלאקסה הכבושה קרה הלינץ בלוד, בגלל אלאקסה המחוללת התקוממו הערבים בעכו, בגלל אל אלאקסה המותקפת כל העת על ידי מתנחלים, , סגרו את כביש ואדי ערה, בגלל אלאקסה חסרת ההגנה של החמאס , החלו הפרעות ביפו . ואני שומע את הקריאות "בדם ובאש נפדה את אל אקסה", ,משמע מישהו רוצה לקחת אותה מבעליה, ולכן צריך לשמור עליה ואני זוכר מקרה שנתתי לו בטוי לפני זמן, בעניין הזה של "אל אקסה" זה היה כשהתחלתי מקבל באחד מן הבקרים של אותו שבוע טלפונים למכביר מתחנות הטלוויזיה והרדיו, כדי לראיין אותי בדחיפות, הבינותי שעשיתי משהו לא ראוי, ונתבקשתי לספר בחדשות , למה עליתי להר הבית? (כן נכון מודה… יומיים קודם עליתי להר הבית עם שלושה חברים, כי לא הייתי שם מזמן ומאוד רציתי לבקר.(לבקר ! לא להפגין לא לכבוש , לא לקחת אותה מידי מישהו) ואז שאלה אותי התחקירנית "למה עלית להר הבית" ? למה לא ? עניתי, רציתי לטייל ,מה לא בסדר? בשבוע שעבר הייתי בכנרת, ובזה שלפניו בים המלח, מה הסיפור?איפה הבעייה? ואז ענתה לי התחקירנית "אתה יודע שהר הבית שנוי במחלוקת", לא ! אני לא יודע עניתי, אולי אצלך, כי אצלי לא ! מה הסיפור שאלתי לבסוף , אסור לי לעלות להר הבית ? "לא בדיוק" היא ענתה לי, במבוכה "כי לעלות להר הבית זו הפגנה"! הפגנה בעד מי או נגד מה?…סיפורו של הסיור, היה רצון כּן , לטייל בהר הבית כמו בווטיקן, כמו כנסיית פטרוס הקדוש ברומא , או איה סופיה באיסטנבול כמו אלף מקומות בָארץ ובעולם בלי צל צילה של מחשבת אוון להפגין משהו…ועמדנו אז בתור בכניסה לשער המוגרבים, בין כל התיירים, עד שהגיע תורנו ,שאז ניגש אלינו קְצין משטרה יהודי והקצין שאל אותנו אם יש לנו סממנים?… עניתי לו שאני חושב שהעברית שלי מספיק טובה , אבל את השאלה הזאת ממש לא הבנתי, הוא ענה לי שהוא מתכוון "לסממנים יהודים", אני מודה שקיבלתי סחרחורת, "אני יהודי עניתי , איזה סממנים שיהיו לי? והוא ענה במבוכה "אולי מגן דויד או כיפה",אז לחבר השלישי שלנו , הייתה כיפה והוא טרח מיד להסתיר את ה"בושה" בקסקט גדול שהביא עימו, ואז נתבקשנו בנימוס ראוי לציון, שכשנהיה על ההר לא לרדת לפתע על הברכיים, ולא למלמל בשפתינו מה שיכול להתפרש כפסוקי תפילה…לא, לא הייתי מעז לספר זאת בפרהסיה כזאת, אם זו לא הייתה אמת ל"המִיתה"! הבטחנו שלא נרד על ברכינו שלא נתפלל, ושנעלה בלי סימני היכר יהודים רק אז הותר לנו לעלות להר.עכשיו ,אם ההר הזה שלנו והוא נמצא בלב ליבה של הבירה, ששמה ירושלים, אז בבקשה לא להזהירני מסממנים יהודים,, אם ההר לא שלנו ואין לנו דרך להתמודד עם התפוח הלוהט הזה, זה גם בסדר אז נסדר ויזה של ה"ווקפ" המוסלמי, כדי לעלות להר, נשאיר את כל ה"סממנים היהודים" שלנו ליד הכותל מחוץ להר נרד על ארבע כבר לפני הכניסה בשער המוגרבים, וככה נכנס על ארבע לרחבת ההר,,, כדי להוקיר את המֶחווה שניתנה לנו , לבקר במקום הקדוש למוסלמים.מאז הסיור ההוא אני מבין מן העיתון שבינתיים הוקמו על ההר עוד כמה מסגדים וממשיכים שם לטחון כל זכר לממלכה יהודית שהייתה פעם על ההר, דגלים של "דאעש" ו"חמאס" ו"חיזב אל תחריר" מונפים שם בחופשיות , בעוד דגל ישראל אפילו מֵעבר לכניסה הס מלהזכיר, אז על איזה מסגד הם שומרים לעזאזאל ומפני מי? לעולם לא אבין איך מי שיורה על ירושלים הוא זה ששומר על אלאקסה ומי ששומר עליה באמת מכל משמר (עד כדי לא לתת ליהודים כניסה חופשית) הוא המסוכן לבטחונה, מפלאי התודעה ויחסי הציבור הפלסטינים שהופכים את היוצרות והופכים אור לחושך.