יהורם גאון

"מלך שמחל על כבודו – אין כבודו מחול"

שתף

השבוע  צילצל  ראש  הממשלה  לבית  הרב כדי  לנסות  לשכנע אותו  שיורה למנהלי  תלמודי  התורה , לא  לפתוח  את  שעריהן,  כי  הלימוד  בעת  הזו הוא סכנת  נפשות, ועלול  לפגוע  בנפשות  רבות.

 ראש  הממשלה  צילצל לרב וענה לו  נכדו  של  הרב, ראש ממשלת ישראל   הסביר  לנכד של  הרב את  משמעות  הסכנה  בלימוד  התורה  בְציבור  גדול,  והנכד  של  הרב ענה לראש הממשלה  שהוא  שמע…  ויחזרו  אליו, אל ראש הממשלה ,משהו שהוא  בטוי מנומס  לתשובה  לא. DONT  CALL US  WE WILL CALL YOU' ככה עונים  למבקש  עבודה  שלא  חפצים בשרותיו. ולא  נעים להגיד לו בפניו לך  מפה.

ואני  נעלבתי בשביל ראש  הממשלה,כי מלך שמחל על כבודו אין כבודו מחול, ומבארים זאת  חכמינו בכך  שכבוד המלך הוא כבודם של ישראל. מהי אותה מלכות שהיא כְבוד ישראל? כל שלטון שעומד על ישראל כי הוא המְצָוה, והוא כבוד ישראל, שלא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רועה, ושלא יעשו איש כל הישר בעיניו כפי שהיה כשלא היה מלך בישראל?

ורבי חנינא סגן הכהנים אומר, הוי מתפלל בשלומה של מלכות, שאלמלא מוראה, איש את רעהו חיים בְלעו. 

ואיזו  תרומה  נואלת  לְימים של אין  מורא מלכות  יש   בְתשובה לראש ממשלת ישראל 

"אנחנו נחזור אליך" ,בזיון  זו מילה קטנה למעמד  המביך  הזה.

ישעיהו  הנביא אמר בזמנו  שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר.  חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם; וְנֶגֶד פְּנֵיהֶם, נְבֹנִים. 

ואני תמיד ידעתי  שהחיים הם  מעל לכל , והבטוי  קדושת החיים,מעיד על מעלתם ודרגתם  בממלכת הקדושה. לכן החשש  הקטן לפיקוח  נפש משחרר  מקיום  מצוות השבת  אפילו, איש שהצום  בכיפור  יכול לפגוע בבריאותו  רשאי  לאכול , מה יותר  מזה?  ובימים האלה  של  הפרות סגר באזורים  מסוימים  על ידי קהל  מסוים,  אני  רואה בפרוש  מה קורה  כשאין  עלינו  מוראה של  מלכות . לרגום  מכונית של משטרה  זו אנרכיה  זה איש  שבולע את  רעהו. ונגיד  שלימוד  התורה חשוב אפילו יותר  ונעלה יותר  מקדושת החיים.

 מה  בדיוק  מצדיק את  הצטופפות  הלחוצה  והמדבקת, של  מאות חוגגים  בחתונות?  אפילו  שלשמח  חתן כלה זו  מצווה  ,  מה זה שייך  ללימוד  התורה ! מה? זה לא ברור שהקורונה  משנה סדרי עדיפויות .ומה  שנכון  עכשיו  יותר  מכל  דבר  זה  הצלת נפשות  ?

והרי  נאמר כבר שלא המתים  יהללו יה ולא כל יורדי דומה. 

איזה קודש יש  בלימוד תורה, כשהנכד  שלמד תורת חיים, שלח  בשל כך אל מותם את סבא וסבתא ,

ומה עם  חיי שלי ושל  כל  האזרחים  שבמדינה שאתם  קודחים  לנו חור  בסירתנו  המשותפת ונטבע כולנו בשל  עקשנות  הזויה, 

איפה הערבות ההדדית היהודית  נכון בלי לימוד תורה אין חיים אבל במצב של מגיפה שכזאת איך לא חושבים על זה שבלי חיים, גם  תורה לא  תהיה.

כותרים נוספים

משולחנו של גאון

3 15יהורם גאון – Yehoram Gaonפורסם על ידי ‏‎Yehoram Gaon‎‏  · 25 במרץ ב-12:51  · מודה שבתור אחד ,שמעולם לא שמר את דעותיו לעצמו, כולל דעותיו הפוליטיות, אני מתחיל

משולחנו של גאון

 1-חשבון נפש  בשלושה פרקים

בתחילה חשבתי  להביא רק  קטעי ספרות  יפים,  לכבוד  יום  הכיפורים  הקרב ובא, דברים  שעניינם חשבון נפש, היָאִים  לעשרת ימי התשובה בהם אנו שרויים עכשיו,וכששמעתי את 

יהורם גאון

האתר הרשמי

Other languages