יהורם גאון

בנימין בני גאון

בני גאון
אח 1935-2008

שתף

בנימין בני גאון בנם של משה דוד ושרה גאון, נולד ב11 בפברואר 1935 בירושלים ולו שלושה אחים: יגאל, כלילה ערמון והזמר יהורם גאון. גאון היה איש עסקים ישראלי ויו"ר דירקטוריון בחברת "גאון אחזקות" ונשיא האגודה למלחמה בסרטן.

במהלך שנות ה-60 עבד גאון כתאורן בהצגות בהן הופיעו להקת התרנגולים בה אחיו, יהורם גאון השתתף.

לאחר מכן עבר לעבוד כטכנאי מזגנים בחברת "אלקטרה". בשנת 1962 מונה למנהל מחלקת השיווק של מזגני האוויר ולאחר טיפוס בסולם הדרגות, הגיע למשרת מנכ"ל "תדיראן מוצרי צריכה". גאון למד מנהל עסקים בז'נבה. ב-1982 החל לנהל את האגודה הצרכנית קו-אופ ת"א דן השרון, שהפכה בניהולו מרשת צרכניות לחברה רווחית וצומחת.

גאון היה חבר נפש של מזכ"ל חברת העובדים (הסתדרות העובדים) ישראל קיסר, ובשנת 1988 הציע לו זה לנהל את קונצרן כור, אשר עמד בפני הליך פירוק. גאון, אשר הצליח לשקם את כור, כיהן בתפקיד המנכ"ל עד שנת 1998, אז התפטר מתפקידו והקים את "גאון אחזקות". בשנת 1995 זכה גאון בפרס התעשייה בקטגוריית המתכת. בשנת 1997 הוציא לאור את ספרו הראשון "רק המעז מנצח".

בשנת 1993 מונה לנשיא האגודה למלחמה בסרטן. שבע שנים לאחר מכן חלה בעצמו בסרטן הכליות, אולם נותח ונרפא. לאחר מכן חלה בלאוקמיה לימפוציטית כרונית.

מלבד תפקידו כנשיא האגודה הישראלית למלחמה בסרטן שימש בני גאון גם כיו"ר הליגה לידידות אמריקה-ישראל. כמו כן זכה בתארים נוספים עבור פעילותו הרבה בכלכלה הישראלית, ביניהם: פרס נשיא המדינה מהתאחדות התעשיינים בישראל, ומגן ירושלים על ידי ראש הממשלה, ראש העיר והפורום הבינלאומי למען ירושלים מאוחדת.

בשנת 2007 חלה בסרטן הריאות ובפעם זו, על אף שנותח, המחלה הקשה הכריעה אותו והוא נפטר ב-10 במאי 2008 בגיל 73. גאון הותיר אחריו אישה, שלושה בנים ובת. ביניהם העיתונאי והמחזאי בעז גאון והיועץ האסטרטגי משה גאון, אשר מונה ליו"ר חברת "גאון אחזקות", אותה הקים אביו.

במהלך חיו פרסם גאון שלושה ספרים, "רק המעז מנצח" בשנת 1997, "הספר השני – חשבון נפש ניהולי" בשנת 2006, ובשנת 2008 הוציא את ספרו האחרון, "גאון – דבר או שניים על ניהול וגם על החיים" שהוא מעין ספר לקט משני ספריו הקודמים.

"הלוואי שהיה רק "אחי" כי הוא היה הרבה יותר מכך" כך עונה יהורם ששואלים אותו על בני אחיו. בני גאון היה אדם מיוחד שידו הייתה בכול, מנהל מצטיין, איש עסקים נהדר ואדם עם נפש יהודית יפה וטהורה.

כותרים נוספים

משולחנו של גאון

3 15יהורם גאון – Yehoram Gaonפורסם על ידי ‏‎Yehoram Gaon‎‏  · 25 במרץ ב-12:51  · מודה שבתור אחד ,שמעולם לא שמר את דעותיו לעצמו, כולל דעותיו הפוליטיות, אני מתחיל

משולחנו של גאון

 1-חשבון נפש  בשלושה פרקים

בתחילה חשבתי  להביא רק  קטעי ספרות  יפים,  לכבוד  יום  הכיפורים  הקרב ובא, דברים  שעניינם חשבון נפש, היָאִים  לעשרת ימי התשובה בהם אנו שרויים עכשיו,וכששמעתי את 

יהורם גאון

האתר הרשמי

Other languages