יהורם גאון

מבצע יונתן, 1977

מבצע יהונתן - 1976
במאי: מנחם גולן מפיק: מנחם גולן, יורם גלובס צלם: אדם גרינברג תסריטאי: מנחם גולן, קן גלובס

שתף

שחקנים ראשיים:

  • יהורם גאון
  • אסי דיין
  • אריק לביא
  • גילה אלמגור
  • קלאוס קינסקי

תקציר:

ביולי 1976 נחטפה טיסת אייר פראנס מתל אביב לפריס דרך אתונה ונאלצה לנחות באנטבה, אוגנדה. הנוסעים היהודים הופרדו והוחזקו בבני ערובה בבקשה לשחרר מחבלים רבים שהוחזקו בבתי הכלא בישראל. לאחר דיונים רבים שלחה ממשלת ישראל יחידת קומנדו מובחרת לפשוט על שדה התעופה ולשחרר את בני הערובה. סרט זה מבוסס על עובדות אמיתיות ועוקב אחר האירועים מאז המראה הטיסה ועד לחזרתם של בני הערובה לישראל.

הצלחה:

הסרט מוגדר לאחד מן הסרטים הטובים ביותר של יהורם גאון. הסרט אשר זכה להצלחה רבה בקרב הצופים ובעולם, זכה למועמדות באוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. אולם הסרט הצרפתי "כל החיים לפניו", זכה בפרס.

הפקה:

הסרט הופק בשיתוף פעולה עם חיל האוויר וממשלת ישראל. יצחק רבין, שמעון פרס, יגאל אלון וגד יעקובי הופיעו בסרט לאחר שנתנו הסכמתם לצילומים. סצנות המטוס החטוף שהתרחשו במציאות בלוב צולמו בשדה התעופה בן-גוריון. לצורך צילום הסצנות שמחוץ ובתוך נמל התעופה של אנטבה נבנה בקרבת אילת תעתיק מדויק של שדה התעופה. לתפקיד החיילים האוגנדים לוהקו עולים מאתיופיה. הסרט צולם כולו בגרסה נוספת דוברת אנגלית לצורך הפצתו מחוץ לישראל.

כותרים נוספים

משולחנו של גאון

3 15יהורם גאון – Yehoram Gaonפורסם על ידי ‏‎Yehoram Gaon‎‏  · 25 במרץ ב-12:51  · מודה שבתור אחד ,שמעולם לא שמר את דעותיו לעצמו, כולל דעותיו הפוליטיות, אני מתחיל

משולחנו של גאון

 1-חשבון נפש  בשלושה פרקים

בתחילה חשבתי  להביא רק  קטעי ספרות  יפים,  לכבוד  יום  הכיפורים  הקרב ובא, דברים  שעניינם חשבון נפש, היָאִים  לעשרת ימי התשובה בהם אנו שרויים עכשיו,וכששמעתי את 

יהורם גאון

האתר הרשמי

Other languages