יהורם גאון

מדורת השבט, 2004

מדורת השבט - 2004
במאי: יוסף סדיר מפיק: דוד מנדיל, אייל שיר, אידן שיראי צלם: עופר ינוב תסריט: יוסף סידר

שתף

שחקנים ראשיים:

  • מיכאלה עשת
  • חני פירסטנברג
  • מאיה מרון
  • משה איבגי
  • אסי דיין
  • יהורם גאון

תקציר:

השנה היא 1981, רחל גרליק, אלמנה בת 42 ואם לשתי בנות מתבגרות: תמי (15) ואסתי (18), רוצה להתקבל לגרעין המייסד של התנחלות חדשה בשומרון. אלא שועדת הקבלה של הישוב מעדיפה "משפחות שלמות" ולא חד הוריות. רחל נחושה להוכיח לועדה שהיא ומשפחתה קורצו מן החומר הראוי ולכן היא מסכימה לצאת לדיייטים עם כל גבר פנוי ודואגת שהבנות לא חורגות מהקודים המקובלים בקהילתן. אסתי בחיים לא תיתן לאמה לגרור אותה לגבעת טרשים ובכל הזדמנות תקלקל את השם הטוב שאימה מתאמצת ליצור לעצמה. תמי שדווקא מגלה קצת יותר אמפתיה לבדידות של אמה, מתאהבת בבחור הלא נכון. רק יוסי, רווק בן 50 הגבר החדש בחייה של רחל, מצליח להראות לה שיש חיים מחוץ לגדר.

הצלחה:

הסרט זכה להצלחה, הן על ידי מבקרי הקולנוע והן בקרב קהל הצופים, אך זכה גם ליחס שלילי בקרב הציבור הדתי לאומי, שבמרכזו עומדת העלילה, בטענה שציבור זה מצטייר כאליטיסטי, מתנשא, שמרן ומושחת.

הסרט זכה ב5 פרסי אופיר בשנת 2004, בקטגוריית העריכה, הבימוי, התסריט, המשחק המשני וכן עבור הסרט הטוב ביותר. הסרט השתתף בפסטיבל ברלין ובפסטיבל הסרטים של שיקגו, ובשניהם גרף פרסים מיוחדים.

כותרים נוספים

משולחנו של גאון

3 15יהורם גאון – Yehoram Gaonפורסם על ידי ‏‎Yehoram Gaon‎‏  · 25 במרץ ב-12:51  · מודה שבתור אחד ,שמעולם לא שמר את דעותיו לעצמו, כולל דעותיו הפוליטיות, אני מתחיל

משולחנו של גאון

 1-חשבון נפש  בשלושה פרקים

בתחילה חשבתי  להביא רק  קטעי ספרות  יפים,  לכבוד  יום  הכיפורים  הקרב ובא, דברים  שעניינם חשבון נפש, היָאִים  לעשרת ימי התשובה בהם אנו שרויים עכשיו,וכששמעתי את 

יהורם גאון

האתר הרשמי

Other languages