גאון ברדיו 29/12/2017

גאון ברדיו - גלי צה"ל
פילי בסטר בוטות חמאס מתנקם מה זה ציוני גרמניה

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

פילי בסטר                                             

הבקר הודיעו ,שחוק ההמלצות  אושר בתום דיון שנערך שתי יממות, וזה נשמע  כל כך רציני כל כך חשוב כל כך מושקע,,,דיון  בים שתי יממות ואוווווו

אבל  מי שבאמת  יודע על מה נסבו הישיבות  האלה מבין שהן היו כדי בסך  הכל למשוך זמן, כן ממש כך אפילו  במופעי סטנד אפ,

יש  אומנם זכות  לחופש בטוי, שאומרת 

שחופש הביטוי הוא זכות יסוד, הכולל בין את הזכות לקבל ולמסור מידע, ולהשמיע ולשמוע דעות והשקפות באופן חופשי. וזהו  חיוני הן למימושו העצמי של כל אדם והן לקיומו של ההליך הדמוקרטי. חוק שבא בין היתר להגן על זכויות האדם של קבוצות המיעוט.

ונשאלת  השאלה האם  תחת חסותו של  החוק החשוב הזה , מותר לומר  הכל , כולל דברי הבל מעל דוכן  הנואמים של מליאה מלאת צחוקים כאילו אין מחר.

וכך לגרום, לבזבוז  זמן יקר שעולה לא מעט,  כדי להפעיל את מערכות הכנסת  והמליאה מסדרנים ועד חשמל שכולם    נועדו רק כדי למשוך זמן 

ב-45 שעות הפיליבסטר המתוכנן נגד החוק המגביל את המלצות המשטרה.שמענו לכן  ניגונים תימניים, תפילות וציטוטים מכתבי שייקספיר. שנועדו לאותת לתקשורת – ולציבור הרחב – שהחוק להגבלת המלצות המשטרה לא יאושר בלי קרב. איזה קרב  ? לקרוא מעל במת הכנסת את מגילת איכה זה קרב?  

ח"כ יואל חסון, שמשך שלוש שעות על דוכן הנואמים, בהקראת  מסרונים מן הסלולרי שלו זה קרב זה חלק מדיון? 

קינות על חורבן ירושלים ממגילת איכה. בהגייה תימנית.זה קרב? שיחות  על משחק הקלאסיקו בו הביסה ברצלונה את ריאל מדריד.? זה קרב זה דיון? 

חלקים מהמחזה ריצ'רד השלישי של שייקספיר. זה קרב? זה  דיון?

הפיליבסטר לידיעתכם,הינו תמרון פוליטי שתכליתו לעכב הכרעה כלשהי בבית המחוקקים באמצעות שיטות שונות למשיכת זמן. הפיליבסטר הראשון נערך כבר ב-1790, ובמהלך המאה ה-19 התפתח השימוש בו, ונקבעו לראשונה כללים להסדרתו. לקראת סוף המאה ה-19 החלו הפיליבסטרים גם לשאת פירות, כאשר סנאטורים הצליחו באמצעותם לבלום הצעות חקיקה. ולשנות  החלטות . 

סנטורים  הצליחו לבלום חקיקה,…  אצלנו המצב שונה ,אף חבר כנסת  לא יכול לבלום כלום, לא יכול לשנות כלום כי  הכל קבוע מראש וחתום וסגור ונעול הרבה קודם, כבר  בועדות הכנסת, ויש גם קיזוז , בין קואליציה ואופוזיציה  שזה נועל את זה עוד יותר, 

כי אם  חבר קואליציה  לא יכול לבוא להצבעה מכרעת  תמיד יהיה מישהו מן האופוזיציה  שיתקזז איתו, ויפיל על הסף את היכולת הפוטנציאלית  למנוע חוק,   

אז מה נותר לנו פיליבסטר,  שבישראלית זו הצגה של טיפשות,  לאורך שעות ארוכות, הצגה של אווילות  בדרגה עליונה, בה חברי כנסת קוראים פרקים מן  התנ"ך, או מצטטים אס. אם .אסים מן הסלולרי שלהם,  וזה מעל דוכן הכנסת שאמורה להיות המקום המכובד שבהוויתנו  והם עם המשחקים האלה מורידים את תקרתו לרצפה, ששם מחליטים  בין היתר על גורלנו ויום יומנו. הלוואי והחכי"ם היו רואים את  עצמם, בערוץ הכנסת כשהם קוראים אס אם אסים של צופים, הם היו מבינים  מה שאנחנו מבינים שזו הצגה רעה. ואז נשאלת השאלה למה לפגוע בבעלי המקצוע,  בסטנדאפיסטים שזו פרנסתם, הרי יכלו לצורך הדיון המעמיק הזה להביא אנשים כמו קטורזה  ואסייג ויצפן, והיינו לפחות נהנים, לא מובכים אבל לראות אנשים רציניים מדברים שטויות. זה ממש לא מצחיק.

בוטות

כמעט מעניין לעניין  באותו העניין,,,

אני זוכר  בגעגוע את אנשי הטלוויזיה  של ימים עברו שהקפידו על לבושם  , שידעו עברית רהוטה , שהיו חייבים  לעבור הכשרה מקצועית בידע העברית שלהם, אני זוכרים  פזמונים שלא הושמעו מעולם בגלל שגיאה בעברית שהוקלטה  מבלי משים בשיר, אני זוכר מראיינים שהיו דנים עם אישיות בכירה  משהו שואלים אותה שאלות,,, ובאמת,,, באמת,

באמת אני אומר לכם  שאני זוכר באמת….שהיו מנסים  לקבל ממנה תשובות לשאלות ולא רק  להשמיע שאלות!!!כמו היום.

ולמה אני מתגעגע לזן  הזה של אנשי הרדיו והטלוויזיה  כי הוא חלף ברובו מן העולם (להוציא  אנשים כמו אחי מאיר למשל) זן נדיר שלא ישוב  כבר לעולם.(אחי מאיר כבר אמרתי?,)

וזה בעיקר ברדיו,  היום יש רדיו עם תרבות  משלו. בו אם אתה מנומס, רהוט,  מדבר בשקט, יודע עברית אין לך סכוי להיות  בו ברדיו ,באף תחנה כמעט, 

מישהו  כנראה הטעה לחשוב את  ראשי המדיה ברדיו, לחשוב  שרצוי מה שיותר צעקות , מה שיותר  קללות , מה שיותר בוטות, מה שיותר עזות פנים , שאז  מובטחת לך תחנה משובחת רייטינג, של רדיו צעקני, וככל שתפליא בו  את קללותיך מה טוב, ככל שתפליא להכנס במרואיינים שלך, ולקרוא להם הדיוטים ,מה טוב, והם  המרואיינים, כמו מהופנטים, כאילו כישפו אותם קודם, נכנסים למלכודת הזאת , כדי להבין מן  המראיין הבוטה, קבל עם וארץ שהם מטומטמים שלא מבינים כלום.

והם  הרי ידעו  שהם יבעטו  החוצה מן התכנית,  ובכל זאת הם עלו לשידור,  לאלוהי הרדיו פתרונים.

וזו מן  תחושה מורגשת של  אבות מדיה שרוצים ברדיו  גובה עיניים כאילו , רמת שכונה או רחוב עליכ, וזו  התנשאות מופקרת כי הרחוב אליו כאילו מבקשים מן  השדרים המראיינים לרדת אליו ,הוא הרבה יותר גבוה  מן המשדרים הצעקנים,המקללים,

הרחוב בשמו הם מדברים  ושרוצים במדיה כאילו ראי שלו , הוא הרבה יותר  מנומס ושקט , ומכיל ,ועדין והוא פגוע מכך שחושבים שכך  הוא נראה ושזה מה שהוא רוצה לשמוע.

יוצא לכם  להאזין בעת  האחרונה לדיון  ברדיו או בטלוויזיה? אתם מצליחים  להבין על מה מדברים? מה הנושא? מי בעד ? מי נגד?  הרי אין כאן ויכוח בכלל, זו בסך הכל מלחמה על מי נשמע  יותר חזק, 

מי  צועק  יותר גבוה, 

והנושא  אותו מעלים ,או  מנסים להעלות בדיון, שוקע בבליל  של צעקות בלתי נסבלות , שלא לומר נביחות,  וכל הנסיונות שלך להבין על מה מדברים נדון לכשלון,  כי בעצם לא הנושא זה מה שחשוב אלא מי ניצח בקרב המילים, קולו של מי גבר והיה על  העליונה, מי צעק חזק יותר,  

על מה?  פחות חשוב,  תרבות חדשה שבאה מן  הרדיו, מן המקום ,של השיחות  עם המאזינים ששם ככל שתצעק יותר  תקלל יותר תנבל את פיך יותר מובטח  אורך חיים לתכניתך, 

יוצא לכם  לחשוב שם במערכות  הדיונים שלא כולם רוצים לשמוע קללות וצעקות  ושיש כאלה והם רבים שהיו מאושרים לשמוע דעה , להבין  עניין לשמוע תכנית שמביעה דעות, שמעלה את רמתך אל הויכוח  הנשמע ולא מורידה אותה לתחתיות ניבול הפה.

הביטו  בראיון מלפני כמה שנים נאמר  עם אישיות ממלכתית, שאז התואר  הזה עוד תפש והיה משמעותי, ראו את  המראיינים, איך הם לבושים,איך הם שואלים  שאלה כדי לקבל תשובה , ראו איך הם גאים  בתפקיד המראיין,  

היום אתה שואל  שאלה ולא מחכה בכלל  לתשובה כי היא לא מעניינת, המעניין הוא  איך כיסחתי לזבל הזה את הצורה ומה יגידו  החברים בברנג'ה, 

וזה הולך ומדרדר, ואנחנו לפעמים  רואים בחדשות ויכוחים בטלוויזיה של  כוווית למשל שמסתיימים במכות ובזריקת כיסא על ראש  המרואיין, ואנחנו מאוד צוחקים, פרימיטיבים כאלה אנחנו אומרים לעצמנו,  

כדאי שנחדל  מלצחוק , כי זה לפתחנו ממש  מחר מחרותיים יעופו גם אצלנו  כסאות..  

חמאס מתנקם                                        

בעקבות איומים שקיבל חבר הכנסת חזן מהחמאס ומגורמים פלשתיניים נוספים. הוצמדה לו אבטחה, וכל כך למה  כי 

בהודעה שנמסרה מארגון הטרור נאמר כי "אורן חזן ישלם על המתקפה הפרועה והפושעת שלו". חמאס התייחס למחאה שקיים אתמול ח"כ חזן, כשהתעמת עם משפחות של אסירים פלשתיניים שבאו לבקר בכלא נפחא. זאת  אומרת שלפי הגיונו של החמאס אסור היה לו לחזן להפגין את מורת הרוח השוררת אצלנו כאן בישראל , לכך שהם לא מאפשרים שום ביקור , שלנו אצל אסירינו שם, או שום מידע מחיילים שנפלו  בקרב ועודם שם, לנו אסור להפגין כנגד זאת כי אין לנו זכות !!! והם יתנקמו.

והיה גם  בעיתון בעניין  הירי של החמאס עלינו ,  החמאס או הג'יהאד האיסלמי,  או קוקוריקו , מה זה חשוב השם,  הרי מדובר באותם אנשים בסך הכל עם שמות חיבה שונים,

אז היה כתוב שהמודיעין המצרי ניהל בימים האחרונים מגעים עם חמאס, בניסיון למנוע הידרדרות בדרום. 

על פי הדיווח, חמאס השיב כי אין לו עניין במלחמה כעת, אך מצד שני הוא לא ישתוק על "שבירת כללי המשחק" ועל המשך תקיפת אתריו הצבאיים. הבנתם?  הוא לא ישתוק החמאס על שבירת כללי המשחק,

בצה"ל מעריכים: שמתקפת פצצות המרגמה על מוצב צה"ל בגבול עזה היה ה'נקמה' של הג'יהאד האסלאמי על הפצצת המנהרה לפני חודש • 

שתבינו ,הוא לא  ישתוק החמאס על תקיפת אתריו  הצבאיים, שנבין טוב אם לא הבנו,,,,  מנהרה שאנו מפוצצים , שהגיעה מתחת לאדמה  עד ליסודות בתיו,של ישוב יהודי, כדי לשמשה  ביום פקודה למתקפה של חטיפה או כיבוש גן ילדים למשל, זו  היא פרובוקציה שלנו, כן הבנתם נכון פרובוקציה שלנו,ועל זה החמס לא ישתוק,  כי כך אנו משבשים לו את תכניותיו.ושוברים כללי משחק.

חוץ  מזה , שזה  מקומם עד מצחיק, זה מסביר  כמו בהארה , איך מתייחסים אלינו  בממלכת הרוע של החמאס.

זה החל  בהפגזות שלהם  , שמיד ענינו והם  הפגיזו שוב,,, כנקמה  על שהפגזנו אותם, עדיין  לא ברור ,על מה נקם אם הם בכלל  התחילו, אבל די מתאים לצבא שיש לו מדינה , והוא מגיב  כנקמה על תגובה הולמת, ולא מקבל שיש לנו זכות להתגונן, מה פתאום  שנחזיר לו אש תחת אש הרי אין לנו זכות בכלל… 

השלב  הבא הוא  שהם חופרים מנהרות  מתחת לישובים שלנו, וכשאנו  מפוצצים להם אותן הם מאיימים  בנקמה, ואתה שואל נקמה על מה ? הרי  ניסיתם לחפור לנו מתחת לבתינו, ומנענו זאת מכם , אז על מה אתם  מאיימים בנקמה?  

ואז מתבהרת לך חשיבה, לא הגיונית לנו , אך  שהגיונית כנראה להם, הם כנראה מאמינים שאין לנו  זכות להגן על עצמנו ,אפילו לפוצץ מנהרה שהם בנו  כדי לתקוף אותנו משם,  

מי אנחנו בכלל שנגיב?  באיזו זכות אנחנו מגיבים ? הרי אין לנו זכות להיות פה בכלל  על אחת כמה וכמה שניסיון להגן על עצמנו הוא בפרוש פרובוקציה שלנו. ושבירת כללי משחק.כי משחק הוגן  לשיטתם הוא שהם יורים או חופרים מתחת לחיינו ואנחנו מקבלים זאת בהכנעה.

אני יודע  זה לא קל להבין  אבל זה מה שעומד  מאחורי האיום בנקמה על כך  שפוצצנו להם מנהרה.

אפילו ההגנה על עצמנו אינה לגיטימית בעיניהם, איך אנחנו שאין לנו זכות קיום,מעיזים  לפוצץ להם מנהרה שכל כך טרחו בבניתה . באיזו זכות? אז יאללה נקמה!

מה זה ציוני

אחת לכמה זמן מכה צד א' על חזהו של צד ב' ומאשים אותו בהאשמה החמורה מכל "אתה אדוני, אינך ציוני, ולא רק שאינך ציוני אתה גם פוסט ציוני ,וגם אנטי ציוני ,וכל זה בחבילה אחת". לא יעזור לו לאותו אדם שאותו האשימו. בהיותו אנטי  ציוני, יכול להיות שהוא שירת כקצין בצה"ל וחירף את נפשו, יכול להיות שהוא ייצג את ישראל בעולם, יכול להיות שהוא תורם מזמנו ומכספו למען מטרות לאומיות וחברתיות, אבל כל זה לא יעמוד לו ברגע שיביע עמדה מסוימת.הנוגדת את זו של חברו  מהצד הפוליטי השונה, או אז יוטל בו הקלון של "אתה לא ציוני". 

אז הבנתי, מי שבדרך כלל נחשב ללא ציוני זה לרוב ערבי, שהקמת המדינה היהודית הוא לצנינים בעיניו, חרדי שרואה בהקמת המדינה הציונית חטא גדול שהקדים  את חזון אחרית הימים השמיימי, 

ו,,,ובעיקר   בעלי עמדות פוליטיות הנוגדות את  אלה שלי. הימין רואה בשמאל אנטי ציוני, כי הוא תומך בהחזרת שטחי אבות, והשמאל רואה בימין אנטי ציוני כי הוא מתנגד לרעיון השלום במחיר החזרת השטחים. 

מישהו יכול  בהזדמנות זו להסביר לי  מה זה בכלל ציוני?

אני למשל  חושב , לא חושב  בטוח, שאני ציוני  אבל האם כל החברים שלי  מימין ומשמאל מוכנים לאשר לי את זה?

שאני ציוני?

מה זה בעצם ציוני? לכאורה זו הגדרה פשוטה. ציוני הוא מי שמאמין שמקומו של העם היהודי בציון, ומאמין בזכותו של העם היהודי למדינה לאום משלו  בארץ ישראל,

הציונות החלה כתנועה לאומית יהודית תנועת תחייה שמטרותיה היו שיבת ציון, קיבוץ הגלויות, החייאת התרבות והשפה העברית וביסוס ריבונות יהודית עצמאית.

והיא  הגדירה את מטרותיה כבר  בקונגרס הראשון

גאולת אדמות בארץ ישראל

בניית חברת מופת, המבוססת על צדק חברתי ושוויון.

פיתוח ארץ ישראל באמצעות יישובה ביהודים עובדים.

הכנת תשתית מדינית לקראת הקמת מדינת לאום יהודית בארץ ישראל.

עידוד העלייה לארץ וקיבוץ גלויות.

החייאת השפה העברית.

בניית כוח מגן יהודי על מנת להגן על היהודים מפני רודפיהם.

יישום אחדות עם ישראל שיעלה חזרה למולדת האבות מן הגלויות.

כל המטרות האלה הוגשמו, ואנחנו  כאן בביתנו הלאומי שבארץ ישראל ,אז  מה עם הציונות היום?

מה מגדיר ציוני בימינו? מישהו יודע?

אולי היינו  צריכים בעקבות  החלום שהתגשם ומומשה  התפילה "לירושלים עירך  ברחמים תשוב" ואכן שבנו, אולי  חשוב היה להגדיר את הציונות מחדש לאחר  מימושה של הציונות ההיא מימי ההתהוות?

 כי  מה שקורה היום זה   שמתישב בהתנחלות שלשיטתו ממשיך לגאול את אדמות ארץ ישראל רואה מפגין ברוטשילד  לצורך העניין כלא ציוני,

ומאידך התל אביבי שהוריו עלו לארץ  בעליה ב' והוא זה שמפגין ברוטשילד כנגד השחיתות השלטונית, לשיטתו רואה במתנחל לא ציוני ,שרק  מפריע לציונות להתבסס בארצה.

כנסת ישראל לצורך  העניין הייתה אמורה להיות התחליף לקונגרס  הציוני כדי להגדיר מחדש מהי הציונות שלאחר שיבת ציון ובית  לאומי שניתן כבר ליהודים,

 במקום זאת נראה שהתפצלנו לאלפי חלקיקים עד כדי כך שאיננו מסוגלים להגדיר באופן מוסכם מהו ציוני? יכול להיות שעצם ההגדרה גורמת לכך שרבים  בארץ הזאת ביתו הלאומי של העם היהודי, אזרחים ישראלים טובים ותורמים , מרגישים בחוץ, גם אם הם רוצים את הטוב ביותר למדינתם, לארצם ומולדתם? 

וחשבתי על המילה  הידועה פטריוטיות רגע לא להבהל… כי פטריוטיות היא, שם כולל לאהבה ונאמנות שאדם חש כלפי המדינה בה הוא חי. גישה זו מתבטאת במסירות, נאמנות ומוכנות להקרבה למען המדינה. הרגש הפטריוטי נובע מהרגשת זיקה, שייכות, הזדהות ומחויבות. פטריוטיות קשורה בתרומה של אזרחים למדינה בה הם חיים, ולתחושת הקולקטיב והסולידריות.

מה אם היינו פשוט אומרים "פטריוט ישראלי". אחד כזה שחש שייכות למקום הזה, לחברה הזו? הרי כל אחד מאיתנו יכול להיות כזה בעצם. 

סתם חומר  למחשבה  

עכשיו  יבואו כאלה שיאמרו לי  שבגלל שאמרתי את הדברים  האלה אני לא ציוני,,,, אבל אני כן. ציוני וגם  פטריוט.

גרמניה

בשנת   אלף תשע מאות שישים ושמונה,  כמעט עשרים שנה "אחרי" ,,,

נו,אחרי,,, שגרמניה הפכה  אחרת,,, הייתי בברלין ששם  נערכה הקרנת בכורה של הסרט "כל ממזר מלך", 

והייתה שם  תחושה בלכתך  ברחוב הגרמני, שהארץ הזאת ממנה בא לנו  אסוננו הגדול בהסטוריה, שרויה בחרטת  עד , על מה שעוללו אנשיה לעולם בכלל , וליהודים  בפרט, לא הייתה אז שיחה שהנושא לא עלה , לא היה מקומי אחד  שפגשנו שלא הרכין בפנינו את ראשו ,ואמר מיד כמה נורא ועצוב…

והיה נער  זוהר אחד ישראלי לשעבר  שהיה מלך מועדי הלילה של ברלין באותה תקופה שארח  אותנו ביד נדיבה , וביום שלפני הבכורה הסיע אותנו ברולס רויס שלו, ליכטה שלו , כדי  לשוט להנאתנו, באגמים בהם ברלין משופעת, ובילינו על היכטה והיה נעים , ורוח קלילה ליטפה אותנו  ואת מחשבותינו, ואז רצינו להיכנס למזח אחד , כדי לבלות בו את ארוחת הצהרים, וממש על המזח ישבו  בני נוער במספר די מאיים , וצעקו לנו "יהודים החוצה" הם צעקו זאת כמובן בגרמנית שהזכירה לי כיהודי  מישראל , משרפות לא פחות,  

נער  הזוהר היהודי ,מלך מועדוני הלילה  של ברלין, שנהג את יכטתו, לא התרגש  במיוחד ,אפילו חייך כאילו ראינו גירפות  בסאפארי 

וסב  עם הסירה לאחור  למצוא לו מזח אחר  , בסוף מצאנו מקום בלי  שצעקו לנו "יהודים החוצה" והעניין נשכח  , ואני נותרתי עם הצעקה וחשבתי כבר אז,,, מה יש ליהודים  לעשות בגרמניה , למה להיות שם מה לא הספיק מה שהיה?

השבוע היה סיפור אחר  אבל זהה, וראינו את זה בטלוויזיה שגבר גרמני תוקף בעל מסעדה יהודית, וצועק עליו "אתם לא שייכים לכאן יהודים מסריחים, בעוד עשר  שנים אף אחד מכם לא יהיה כאן". כולכם "תגמרו בתאי הגזים" ושגריר ישראל בגרמניה ומנהלת הרובע שבו הייתה התקיפה הגיעו לביקור תמיכה והזדהות. ובעל המסעדה: סיפר,"שתקיפות אנטישמיות כאלו קורות על בסיס יומי" 

  ושוב אני שואל  למה אנחנו חוזרים לשם, ,מה יש ליהודים לעשות  בגרמניה למה הם לא באים ארצה, כן אני יודע שזו  שאלה פשטנית כמעט חסרת אחריות ,וגרמניה אחרת, וכספים  שהם משלמים לנו, וצוללות, והכל אני יודע, אבל למה לחזור  לחיות שם, הדגש על הלחיות.

הרי  גרמניה יותר  מתורבתת , מזו  שהייתה לפני המלחמה ,(לפני שהם  חיסלו עָם בתכניות רשומות בקלסרים),,, גרמניה נאורה מזאת כבר לא תהיה ,

ובכל זאת קרה מה שקרה , למה  יהודים חיים בארץ הזאת , כשיש כבר ארץ ישראל. למה לאתגר  את ההסטוריה כדי לראות אם היא מסוגלת עדיין, לשחזר סיפורים  מן העבר.

כותרים נוספים

מופעים

זאפה חיפה – 21/07/20

במופע "שלום לך ארץ נהדרת" להיטים גדולים מכל הזמנים להזמנת כרטיסים

יהורם גאון

האתר הרשמי