יהורם גאון

דוקטור לשם כבוד לפילוסופיה – אוניברסיטת תל אביב

דוקטור לשם כבוד לפילוסופיה
2012

שתף

בשנת 2012, זכה יהורם גאון בפרס דוקטור לשם כבוד לפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, גאון זכה בשל מעמדו כאחד מהשחקנים והזמרים האהובים ביותר בקולנוע, טלוויזיה ותיאטרון. גאון זכה בפרס זה על תרומתו לזמר העיברי בכלל ולתרבות הישראלית בפרט.

בפירוט שופטי הפרס כתבו כי, "התואר מוענק לו בזכות תרומה מכרעת, להחייאת הפיוטים הספרדיים בנוסחים שונים, ובצדם הרומנסות בלאדינו שהפכו לחלק בלתי נפרד מהרפרטואר העשיר שלו. ביצועיו שופעי הרגש זקפו את קומתם של בני עדות המזרח בישראל בשמעם את הניגונים מבית אבא וסבא ואת שירי הערש מימי ינקותם בעיבודים תזמורתיים עשירים. מעבר לאמנות הייתה כאן אמירה חברתית חשובה".

גאון שקנה לעצמו את התואר הזמר הלאומי לא שכח את מורשת אביו, יהדות ספרד ושפת הלאדינו ודאג לשלב את שורשיו בתוך האומנות אותה ייצר ולשם כך זכה בתואר זה וברבים אחרים.

כותרים נוספים

משולחנו של גאון

3 15יהורם גאון – Yehoram Gaonפורסם על ידי ‏‎Yehoram Gaon‎‏  · 25 במרץ ב-12:51  · מודה שבתור אחד ,שמעולם לא שמר את דעותיו לעצמו, כולל דעותיו הפוליטיות, אני מתחיל

משולחנו של גאון

 1-חשבון נפש  בשלושה פרקים

בתחילה חשבתי  להביא רק  קטעי ספרות  יפים,  לכבוד  יום  הכיפורים  הקרב ובא, דברים  שעניינם חשבון נפש, היָאִים  לעשרת ימי התשובה בהם אנו שרויים עכשיו,וכששמעתי את 

יהורם גאון

האתר הרשמי

Other languages